ငါမဟုတ္ေသာ ငါ

ငါ မဟုတ္ေသာ ငါ...

ငါ့ သဒၶါကုိ ငါယုံတယ္၊ ငါ့ လိပ္ျပာ ငါသန္႔တယ္၊
ငါ့ စိတ္ဓါတ္ကုိ ငါျမတ္ႏုိးတယ္ ငါ....ငါ....ငါ...
ငါ မဟုတ္ေသာ ငါ...။

တစ္ခါတစ္ရံ ေလာကအလယ္မွာ နိႏၷ၊ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း။ ပသႏၷ၊ ခ်ီးမြမ္းျခင္း ဆုိတဲ့ ေလာကဓံေတြနဲ႔ ၾကဳံလာတုိင္း ေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ စာေလးပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ လူေတြရဲ႕ ပါတ္၀န္းက်င္အလယ္မွာ “ငါ” မဟုတ္ေသာ “ငါ” ေတြကုိ မၾကာခဏဆုိသလုိ ရွာေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဟုိလူက တစ္မ်ဳိးထင္၊ ဒီလူက တစ္မ်ဳိးထင္နဲ႔ အဲဒိအထင္ေတြတုိင္းသာ “ငါ” ျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ ေလာကမွာ “ငါ”ေတြကုန္မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စာေရးသူ အေနနဲ႔ေတာ့ အဲဒိ “ငါ” ေပါင္မ်ားစြာရဲ႕ ႏွိပ္စက္ျခင္းဒါဏ္ေတြကုိ သိပ္မခံစားရေတာ့ပါဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ခႏၶာသိနဲ႔ မဟုတ္ေသးေပမယ့္ ဥာဏ္သိအေနနဲ႔ စာေရးသူ “ငါ” ကုိရွာမရေတာ့တာေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ၾကာခဲ့ ပါျပီ။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိေတာင္ “ငါ”ဆုိတာ ရွာမရေတာ့တဲ့သူအတြက္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းေတြက ႏွိပ္စက္အပ္တဲ့ “ငါ” ဆုိတာေတာ့ စာေရးသူအတြက္ သိပ္ျပႆနာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ စာေရးသူ မၾကာခဏ စိတ္ျငိမ္မႈေလး တစ္ခုရတဲ့အခါတုိင္း စဥ္းစားမိတယ္၊ “ဘယ္ဟာ ငါလဲ” ဦးေခါင္းကို ငါလုိ႔ေခၚတာလား၊ ၀မ္းဗုိက္ကုိ ငါလုိ႔ေခၚတာ လား၊ ဒါမွမဟုတ္၊ ေျခေတြ၊ လက္ေတြလား၊ အူေတြ၊ အသည္းေတြ၊ ႏွလုံးေတြကေရာ၊ ငါထဲကုိ မပါဘူးလား၊ ဘယ္ဟာက ငါလဲ။ ခႏၶာကုိယ္ အစိပ္အပုိင္းေတြအားလုံးစုံမွ “ငါ” လုိ႔ေခၚတယ္ဆုိရင္ က်န္းမာေရး မေကာင္းလုိ႔ ႏွလုံးခြဲစိတ္ထားတဲ့ သူအတြက္ကေရာ ဘယ္ဟာ “ငါ”လဲ။ ဆက္လက္ျပီး အသက္ရွင္သန္ဘုိ႔အတြက္ ထုတ္ပစ္ လုိက္ရတဲ့ ႏွလုံးကေရာ “ငါ” မဟုတ္ေတာ့ဘူးလား။

တစ္ခ်ဳိ႕မိဘေတြ ေျပာတတ္ၾကတယ္၊ “နင္တုိ႔ ငါ့ကုိစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ထားေနာ္၊ ငါ က်န္းမာေရးေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး”တဲ့။ အဲဒိစကားကုိၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သူ႕ရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြဟာ သူတစ္ပါးအေပၚမွာ မွီတည္ေနတယ္ဆုိတာ သိသာလွပါတယ္။ အဲဒိလုိ ကုိယ့္စိတ္ရဲ႕ ခ်မ္းသာ၊ ဆင္းရဲေတြအတြက္ သူတစ္ပါးအေပၚ မွာ မွီခုိေနသမွ်ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ျပည့္၀တဲ့ စိတ္ရဲ႕ ေအးျငိမ္းသာယာမႈကုိ ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ “အတၱာဟိ အတၱ ေနာ နာေထာ” ပါ။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိသာ အားကုိးရမယ္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ေလာကမွာ ဘယ္သူ႕ကုိမွ အျပည့္အ၀ အားကုိးလုိ႔မရပါဘူး။ အဲဒိလုိ အားကုိးေနသမွ်လည္း ဘယ္ေတာ့မွ ကိုယ့္လုိအင္ဆႏၵကို ရွာေဖြေတြ႕ ရွိႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိကိုယ္ ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ကုိယ့္ကုိ ေစတနာရွိရင္ အလြန္ဆုံး ကုိယ့္ခႏၶာကိုယ္ ကုိ ခ်မ္းစာေအာင္ ထားႏိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ႏွလုံး ေအးခ်မ္းဘုိ႔အတြက္ေတာ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ တာ၀န္ယူရမွာပါ။ ဘယ္သူမွ တာ၀န္မယူႏုိင္ပါဘူး။ အျပင္က ေလာကဓံေတြက ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ေနျဖစ္ေန၊ ကိုယ့္ စိတ္ေလးကုိ ေအးခ်မ္းေအာင္ ထားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေလာကဓံမုန္တုိင္းေတြ ဘယ္ေလာက္တုိက္တုိက္ ကိုယ့္ ႏွလုံးသားက မတုန္လႈပ္ေတာ့ဘူးဆုိရင္ ကိုယ့္ေလာက၊ ကုိယ့္ဘ၀ဟာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ ရရွိေနပါျပီ။

ေလာကဆုိတာ အေကာင္းနဲ႔ အဆုိးအျမဲဒြန္တြဲ ျဖစ္ေပၚေနတတ္တာ သဘာ၀တစ္ခုပါ။ ဘယ္သူမွ တားဆီးလုိ႔ မရ သလုိ၊ ဘယ္သူမွလည္း ျပဳျပင္ဖန္တီးလုိ႔မရပါဘူး။ ေလာကလူသားေတြဆုိတာ အေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႕ၾကဳံလာရင္ အလြန္အကၽြံ သာယာတတ္ျပီး၊ အဆုိးေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါမွာလည္း အစြန္းေရာက္ေအာင္ ၀မ္းနည္းတတ္ၾကပါ တယ္။ ေလာကဥပမာအားျဖင့္ “အရယ္သန္တဲ့ ကေလးဟာ အငုိလည္း သန္တတ္တယ္” ဆုိသလုိပါပဲ။ အေကာင္း ေလာကဓံေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့ အခါ စိတ္ကုိထိန္းတဲ့ သတိတရားေလးသာ မရွိဘူးဆုိရင္ အဆုိးေလာကဓံ ေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါမွာလည္း အငိုသန္ရမွာေတာ့ တားလုိ႔မရတဲ့ ေလာကသဘာ၀ပါ။ အဲဒိေတာ့ စိတ္ကုိ တည္ျငိမ္ မႈရေအာင္ ဘယ္လုိထိန္းမလဲ၊ အေကာင္းေလာကဓံေတြကုိ ရတဲ့အခါမွာလည္း အလြန္အကၽြံ မုိးမျမင္၊ ေလမျမင္ မသာယာမိေစပဲ၊ “ဒါေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္းေကာင္း၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်စ္စရာ၊ မက္ေမာစရာျဖစ္ေနပ ေစ အျမဲတမ္း ဆုတ္ကုိင္ထားလုိ႔ မရဘူး။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ကုန္ဆုံးေပ်ာက္ပ်က္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတယ္။ ဒါဟာ မလြန္ဆန္ႏိုင္တဲ့ အမွန္တရားတစ္ခုပဲ” လုိ႔ပဲ ႏွလုံးသြင္းလုိက္မယ္ဆုိရင္ အလြန္ေထာင္လႊားတက္ၾကြတဲ့မာနေတြ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ အကယ္၍ ေလာကသဘာ၀အတုိင္း ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ အခါမွာလည္း ၾကဳိတင္ျပင္ ဆင္ျပီးသားျဖစ္တဲ့အတြက္ ရင္ကုိပူေလာင္ေစတဲ့ ေသာကမီးေတြ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။

အဆုိးေလာကဓံေတြနဲ႔ ၾကဳံေတြ႕လာတဲ့ အခါမွာလည္း “ဘယ္အရာမွ တည္ျမဲတဲ့ သေဘာမရွိဘူး၊ ဒါေတြဟာ ငါ ႏွစ္သက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မႏွစ္သက္သည္ ျဖစ္ေစ။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ျပီးသြားမွာပါ၊ ကုန္သြားမွာပါ” လုိ႔ အသင့္ အတင့္ ႏွလုံးသြင္းလုိက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒိ အဆုိးေလာကဓံကုိေတြးျပီး ေဆြးရတဲ့ ေသာက၊ ဗ်ာပါဒေတြက ကုိယ္ကုိ သာ ႏွိပ္စက္ခ်င္ႏွိပ္စက္ႏုိင္မယ္၊ စိတ္ကုိေတာ့ ႏွိပ္စက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဆုိရင္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကုိ အျပည့္အ ၀ ရရွိႏုိင္ေတာ့မွာပါ။ အဲဒိစိတ္ခ်မ္းသာမႈကုိ ရရွိေစတာဟာ သူတစ္ပါးအေပၚမွာ မွီခိုမႈကင္းကင္းနဲ႔ ရွာေဖြႏုိင္လုိ႔ သာ အဲဒိေလာက္ေအးခ်မ္းတဲ့ ျငိမ္းေအးရာကို ရရွိလာတာပါ။ ပါတ္၀န္းက်င္ကေပးမွ ရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္ ေတာ့မွ ျပည့္၀တဲ့ ေအးခ်မ္းမႈကို ေမွ်ာ္လင့္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္တစ္မ်ဳိး ေလာကလူသားေတြကုိ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် အဆုိးဆုံး ဒုကၡေပးေနတဲ့ ႏွလုံးသြင္းတစ္ခုကေတာ့ “ငါ”ဆုိတဲ့အတၱပါ။ ေန႔စဥ္လူသားေတြေျပာေနၾကပါ တယ္။ “ငါ” “ငါ့ဥစၥာ” “င့ါ သား၊ ငါ့သမီး” စသည္အားျဖင့္ “ငါ” ေတြမကုန္ႏုိင္၊ မဆုံးႏုိင္ေအာင္ကုိ ေျပာဆုိေနၾက ပါတယ္။ ဒီသေဘာတရားေတြဟာ ေလာကအေခၚအေ၀ၚ အေနအားျဖင့္ အျမဲတမ္းမွန္ကန္ေနတဲ့ ေ၀ါဟာရ သစၥာ တရားေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ကယ့္အစစ္အမွန္ ပရမတၳသစၥာအေနအားျဖင့္ေတာ့ “ငါ”ဆုိတာ ဘယ္လုိမွ ရွာမ ေတြ႕ႏိုင္တဲ့၊ လုံး၀အဆုိးမရတဲ့ အနတၱသေဘာပါ။

အစုိးမရဘူးဆုိတာေတာ့ ဘယ္ရာမွ “ကိုယ္မပုိင္တဲ့ သေဘာ၊ ကုိယ့္အလုိကုိ မလုိက္တတ္တဲ့ သေဘာပါ”။ အ ကယ္၍မ်ား ကိုယ္ပုိင္ေနမယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္ဘ၀မွာ အဆုိးေတြရယ္လုိ႔ ၾကဳံလာစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ကုိယ္၊ စိတ္ႏွလုံး မသာယာျခင္းေတြကုိ ဘယ္သူမွ မလုိလားၾကပါဘူး။ အကယ္၍မ်ား ကိုယ့္အလုိကုိ လုိက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒိ စိတ္ႏွလုံး မသာယာျခင္းေတြ၊ ကိုယ္ မနာက်န္းျဖစ္ျခင္းေတြကုိ မျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့သတၱိရွိေနမွာပါ။ အုိ၊ နာ၊ ေသ တရားေတြကုိလည္း တားဆီးႏုိင္မွာပါ။ တစ္ခ်ဳိ႕ေျပာၾကေသးတယ္၊ “နင္ ငါ့သေဘာအတုိင္းေနရမယ္”တဲ့။ ငါ လုိ႔ ထင္ေနတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိေတာင္ ကိုယ့္အလုိတုိင္းမျဖစ္တာ သူတစ္ပါးဆုိတာ ပုိလုိ႔မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီသေဘာကို မသိေတာ့ ငါဆုိတဲ့ အတၱေတြသိပ္ထားလြန္းေတာ့ အဲဒိ “ငါ့သေဘာအတုိင္း ျဖစ္မလာတဲ့ အခါ” ပူေလာင္တဲ့ ေဒါသေတြ၊ အလုိမက်တဲ့ ေသာကေတြက ရင္ကုိ ပူေလာင္ေစေတာ့တာပါပဲ။ ဒီလုိပါပဲ၊ ေလာကမွာ ဘယ္အရာမွ လည္းထာ၀ရ သိမ္းပိုက္ထားခ်င္လုိ႔မရပါဘူး။ ကိုယ္ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ေနတဲ့ သက္ရွိပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သက္မဲ့ အရာ ၀တၳဳေတြဟာလည္း တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကိုယ့္ကို အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ခြဲခြါသြားမွာ အေသခ်ာပါပဲ။ အဲဒိေတာ့ “ငါဆုိတာေတာင္ ဘယ္လုိမွ ရွာေဖြလုိ႔မရတာ၊ ငါပုိင္ဆုိင္္တဲ့ အရာေတြဆုိတာလည္း အထင္မွ်သာ ျဖစ္ျပီး တစ္ကယ္မပိုင္ဆုိင္ဘူး”ဆုိတာ သေဘာေပါက္ထားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ဟာ အ လြန္ေအးခ်မ္းသာယာတဲ့ ဘ၀ကုိပိုင္ဆုိင္ႏုိင္မွာပါ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေလာကမွာ ငါဆုိတာလည္း မပါလုိ႔မျပီးပါဘူး။ ပရမတၳသစၥာအေနအားျဖင့္ “ငါ”ဆုိတာ မရွိေပမယ့္ ေလာကသုံး ေ၀ါဟာရသစၥာအားျဖင့္ေတာ့ “ငါ မဟုတ္ေသာ ငါေတြကေတာ့ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသုံးျပဳေနၾကရဦးမွာျဖစ္သလုိ၊ မလြန္ဆန္ႏုိင္ေသာ ေလာကဓံ အေနအား ျဖင့္လည္း ပါတ္၀န္းက်င္မွာ “ငါမဟုတ္ေသာ ငါ”ေတြကုိလည္း မၾကာခဏဆုိသလုိ ေတြ႕ေနၾကရဦးမွာပါ။

“သေဗၺ ဓမၼာ အနတၳာ၊ ယထာ ပညာယ ပႆတိ၊
အထ နိဗိၻႏၱတိ ဒုေကၡ ဧသမေဂၢါ ၀ိသုဒၶိယာ”

“အတၱကင္းေသာ ခ်မ္းသာျခင္းကို ပညာျဖင့္ ရွာေဖြႏုိင္ၾကပါေစ”

အရွင္ေတဇာနႏၵ(ေစတနာပန္းခင္း၊ နိဗၺာန္ေဆာ္ အသင္း)

No comments:

Post a Comment