ေလာက လူသားေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ အသက္ရွင္ၾကတာပါ၊ ဘယ္ေလာက္ဆုိး၀ါးတဲ့
ကံၾကမၼာနဲ႔ ေတြ႕ၾကဳံရပါေစ... တစ္ေန႔ ေကာင္းလာႏုိးနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ျပီး
အသက္ရွင္ၾကပါတယ္၊ အဲဒိေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရွိေတာ့ရင္ေတာ့ လူသားဟာ အသက္ရွင္ဘုိ႔
ခက္ခဲသြားပါျပီ၊ လူဟာ အလုပ္ၾကိဳးစားတယ္၊ အဲဒိလုိ ၾကိဳးစားတဲ့အတြက္ ဘ၀မွာ
အဆင္ေျပဘုိ႔ေမွ်ာ္လင့္တယ္၊ အဲလုိ ၾကိဳးစားရက္နဲ႔ အဆင္မေျပျဖစ္ျပီဆုိရင္ေတာ့
ေလာကၾကီးက မတရားဘူး...ဘာ ညာ စသည္အားျဖင့္ အျပစ္ေတြတင္၊
စိတ္ဓါတ္ေတြၾကေတာ့တာပါပဲ၊ ၾကိဳးစားတဲ့လူအတြက္ မေအာင္ျမင္စရာမရွိပါဘူး၊
ဒါေပမယ့္ ၾကိဳးစားပုံ ၾကိဳးစားနည္း မွန္ရမွာျဖစ္သလုိ၊ အေျခေနနဲ႔
အခ်ိန္ခါေကာင္းေတြ ရဘုိ႔လုိသလို ေအာင္ျမင္ဘုိ႔အတြက္ ျပည့္စုံ၇မယ့္
အေၾကာင္းတရာေတြလည္း ရွိရမယ္ေလ...
မရမေန ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵလည္းၾကီးမယ္၊
****************************
ဒါကိုပဲ စိတ္ထဲမွာ တစ္ခ်ိန္လုံး နွစ္ထားမယ္၊
******************************
က်ားကုတ္က်ားခဲ ၾကိဳးစားမယ္၊
***********************
က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္ ေမွ်ာ္ျမင္တတ္တဲ့ ပညာနဲ႔လည္း ျပည့္စုံမယ္
**********************************************
ဆုိရင္ မေအာင္မျမင္စရာ မရွိပါဘူး။ ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရား လမ္းညႊန္ထားတဲ့ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း တရားမ်ားပါ၊ တစ္ကယ္ မေအာင္ျမင္ေသးဘူးဆုိရင္ ဒီထဲက တစ္ခုခု ခ်ဳိ႕တဲ့ေနလုိ႔ဆုိတာ အေသခ်ာပဲေပါ့။
ကုသိုလ္၊ အကုသုိလ္ အက်ဳိးေတြဟာလည္း ဒီလုိပါပဲ၊ ျပဳလုပ္တဲ့ အေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့ အက်ဳိးေပးခ်ိန္ဆုိတာ ရွိပါတယ္၊ ခုလုပ္ ခု အက်ဳိးေပးဆုိတာေတာ့ အျမဲ ေမွ်ာ္လင့္လုိ႔ မရႏုိင္ဘူးေပါ့၊ လူေတြဟာ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္မယ္ဆုိတာကို သိထားတယ္၊ အဲဒိေတာ့ ေကာင္းတာေတြလုပ္တယ္၊ ေကာင္းက်ဳိးမေပးဘူး..ဆုိ၇င္ ငါ ေကာင္းတာလုပ္တာပဲ၊ ဘာအက်ဳိးမွ မေပးဘူး၊ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ဳိးေပးမယ္ဆုိတာ ဟုတ္ေရာ ဟုတ္ပ့ါမလား... မေကာင္းတာေတြလုပ္ေနတုန္းက ဘာမေကာင္းက်ဳိးမွ မေပးဘူး၊ ခုေကာင္းတာေတြလုပ္မွ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပးတယ္..စသည္အားျဖင့္ သဘာ၀ဓမၼကို သံသယေတြ ၀င္လာတတ္ပါတယ္၊...။
အဲဒိေတာ့ ျပန္ျပီး ဆင္ျခင္ရပါမယ္၊ လူေတြဟာ မေကာင္းတာေတြလုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္၊ သုိ႔မဟုတ္ ေကာင္းတာကို ထူးထူး ျခားျခား ဘာမွ မလုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပးေနရင္လည္း မသိမသာပဲ ေနတတ္ပါတယ္၊ သိပ္ျပီး သတိမထားမိပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ျပီဆုိရင္ေတာ့ သတိက အလုိလုိထားမိလာပါေတာ့တယ္၊ ဘာလုိ႔လညး္ဆုိေတာ့ ေကာင္းတာ လုပ္ရင္ ေကာင္းက်ဳိးေပးမယ္ဆုိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က ကပ္ပါလာတာကုိး၊ အဲဒိေတာ့ အမႈမဲ့ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ မေကာင္းက်ဳိးေပးတာကို သတိမထားမိေပမယ့္၊ ေကာင္းတာေလးေတြကို ၾကိဳးစားျပီး လုပ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ေန တဲ့ စိတ္၊ သုိ႔မဟုတ္ ေကာင္းက်ဳိးကို အ၇င္စလုိ ေတာင့္တေနတဲ့ စိတ္က သတိထားေနပါေတာ့တယ္၊ အဒိအခ်ိန္မွာ မေကာင္းက်ဳိးမ်ား ေပးျပီဆုိလုိ႔ကေတာ့ ...ဘယ္မွာလဲ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ၊ ေကာင္းက်ဳိးေပးမယ္ဆုိတာ... မေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနတုန္းကမွ ဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ ခုေကာင္းတာတြလုပ္မွ မေကာင္းတာေတြျဖစ္တယ္...စသည္အားျဖင့္ သံသယစိတ္ေတြနဲ႔ ေလာကကို နားမလည္ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္က ေကာင္းက်ဳိးကို ျဖစ္ေစျပီး၊ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္က မေကာင္းက်ဳိးကို ျဖစ္ေစတယ္ ဆုိတာေတာ့ ေခတ္ေဟာင္းနည္းနဲ႔ပဲ ေတြးေတြး ေခတ္ေပၚနည္းနည္းပဲ စမ္းသပ္၊ စမ္းသပ္ ဒါဟာ သိပ္ကို ေသခ်ာေနတဲ့ ကိစၥပါ၊ ဒါျဖင့္ ဘာေၾကာင့္ ေကာင္းတာလုပ္မွ မေကာင္းက်ဳိးေပးတာလဲဆုိရင္ ...
၁. မေကာင္းတာလုပ္ေနတုန္းမွာ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပးတာကို သတိမထားမိတတ္ဘူး၊
၂. အက်ဳိးေပးခ်ိန္ကို ေစာင့္ေနတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ကံေတြဟာ ကိုယ္ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ အခ်ိန္က်မွ အက်ဳိးေပးခြင့္သာလုိ႔ပဲ ဆုိတာ မွတ္သားရပါမယ္။
ေနာက္တစ္ခုက တစ္ကယ္ ေကာင္းက်ဳိးေပးေနတာနဲ႔ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္ေနတာနဲ႔လည္း လြဲေနတာမ်ဳိးျဖစ္တတ္ပါတယ္၊ ဥပမာေပါ့၊ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကုသိုလ္ေတြလုပ္တယ္၊ လွဴတယ္၊ တန္းတယ္၊ ပရဟိတအလုပ္ေတြလုပ္တယ္၊ အဲလုိလုပ္ေနရင္းနဲ႔ပဲ တစ္ဘက္မွာ သူရဲ႕ ကုိယ္ေရးကိုယ္တာေတြက ဆက္တုိက္က်ဆင္းလာတယ္၊ က်န္းမာေရးေသာ္၄င္း၊ စီးပြါးေရးေသာ္၄င္း ဆက္တိုက္ဆုိသလုိ က်ဆင္းလာတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ဘက္ကက်ေတာ့ သူလုပ္ေနတဲ့ အမ်ားအက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းေတြက ေအာင္ျမင္ျပီးရင္း၊ ေအာင္ျမင္ေန တယ္ဆုိပါစုိ႔...ဒါဆုိ၇င္ သူဘယ္လုိေတြးမလဲ...အေတြးမွားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ငါက သူမ်ားအတြက္သာ လုပ္ေနရတယ္၊ ငါ့အတြက္က်ေတာ့ ဘာေကာင္းက်ဳိးမွ မေပးတဲ့ အျပင္ မေကာင္းက်ဳိးေတြေတာင္ ဆက္တုိက္ေပးေနေသးတယ္၊ ဘယ္မွာလဲ ငါ့အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးက...စသည္အားျဖင့္ ေတြးမယ္ဆုိရင္ သူ႕ရဲ႕ တစ္ကယ့္ေကာင္းက်ဳိးေပးေနတာနဲ႔ သူေမွ်ာ္လင့္ေနတာက လြဲေနလုိ႔ပါ၊ သူ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ အလုပ္ေတြလုပ္တယ္၊ အဲဒိလုိ အလုပ္ေတြ လုပ္တဲ့ ေကာင္းမႈက သူ႕ကို ေကာင္းက်ဳိးေပးျပီး ၊ ေနာက္ထပ္ေနာက္ထပ္ အမ်ားအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ေကာင္းက်ဳိးျပဳေနတယ္...ဒါကို သူသတိမထားမိဘူး၊ သူ႕အတြက္ တစ္ခ်ိန္က ျပဳခဲ့တဲ့ မေကာင္းကံေတြက အက်ဳိးေပးေနတယ္ဆုိတာကိုပဲ အျပစ္ရွာျပီး ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြန႔ဲ၊ အဲဒိအလုပ္ေတြရဲ႕ အက်ဳိေပး အေပၚမွာ သံသယ ၀င္မိမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလြန္ ႏွေျမာစရာေကာင္းပါတယ္။
အဲဒိေတာ့ အက်ဳိးေပးနဲ႔ပါတ္သက္လုိ႔ သိသင့္တာေလးေတြ ေျပာျပပါမယ္၊ ေလာကမွာ လူတုိင္း သိထားသလုိေပါ့၊ ခုအပင္စုိက္ ခုအသီးစားခ်င္ရင္ေတာ့ အဲဒိအပင္ဟာ ဘုရားစိုက္တဲ့ အပင္၊ နတ္စိုက္တဲ့ အပင္ျဖစ္မွ အဲသလုိရပါလိမ့္မယ္၊ လူေတြဟာ ေကာင္းတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပဳလုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တဲ့ ေဇာ စိတ္အေပၚမူတည္ျပီး အက်ဳိးေပးေတြ ကြာျခားႏုိင္ပါတယ္၊ အဲဒိလုိ ေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာေတြလုပ္ျပီဆုိရင္ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ေဇာ ၇ ၾကိမ္ေစာတယ္လုိ႔ စာေပမွာ ျပဆုိပါတယ္၊ ေဇာ ဆုိတာေတာ့ စိတ္ရဲ႕ အရွိန္ အဟုန္လုိ႔ မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္၊ ျပဳမူေဆာင္ရြက္တဲ့ အခါမွာ ျဖစ္ပြါးတဲ့ စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ ကိုဆုိလုိတာပါ၊ အဲဒိလုိ စိတ္ရဲ႕ အရွိအဟုန္ဟာ ၇ ၾကိမ္ျဖစ္ပါတယ္၊...
အဲဒိ ၇ ၾကိမ္မွာ...
၁. ပထမဆုံးျဖစ္တဲ့ စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ဟာ ျပင္းထန္မဲ့မယ္ဆုိရင္ ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနိယကံအျဖစ္ ယခုဘ၀မွာ ခ်က္ျခင္း အက်ဳိးေပးပါတယ္။
ဒိ႒ဓမၼအက်ဳိးေပးဘုိ႕ကေတာ့ ေအာက္ပါ အခ်က္ေတြ ျပည့္စုံဘို႔လုိပါတယ္...
၁) ဘုရား ရဟႏၱာ ျဖစ္ျခင္း
၂) နိေရာဓ သမာပတ္မွ ထျပီးသား အလြန္စင္ၾကယ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ျဖစ္ျခင္း
၃) မိမိလွဴဒါန္းေသာ ပစၥည္း သန္ ့ရွင္း စင္ၾကယ္ျခင္း
၄) ပထမေဇာ ေစတနာ အားၾကီးျခင္း
၂. သတၱမ (ေနာက္ဆုံးျဖစ္တဲ့ ) စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ဟာ ထက္သန္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဥပပဇၨေ၀ဒနိယ ကံအျဖစ္နဲ႔ ဒုတိယဘ၀ကေန စျပီး အခြင့္သာတဲ့ ဘ၀ေတြမွာ အက်ဳိးေပးပါတယ္၊
၃. ဒုတိယ ျဖစ္တဲ့ စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ကေန ဆ႒မစိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္မ်ားဟာ ထက္သန္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အပရာပရိယ ေ၀
နိယကံ အျဖစ္နဲ႔ တတိယဘ၀ကေန နိဗၺာန္မရ မခ်င္း အခြင့္သာတဲ့ အခါ လုိက္လံျပီး အက်ဳိးေပးမွာပါ၊ အက်ဳိးေပးတယ္ဆုိရာ မွာ ေကာင္းက်ဳိးတင္မဟုတ္ပဲ၊ မေကာင္းက်ဳိးေပးပုံေတြဟာလညး္ ဒိအတုိင္း နညး္တူပါပဲ၊
အဲဒိလုိ နည္းေတြနဲ႔ အက်ဳိးေပးခြင့္မသာလွ်င္ေသာ္၄င္း၊ မဂ္ကုသိုလ္နဲ႔ ျဖတ္လုိက္လွ်င္ေသာ္၄င္း အဲဒိျပဳခဲ့တဲ့ ကံေတြဟာ အေဟာသိကံ အေနနဲ႔ လုံး၀ အက်ဳိးမေပးေတာ့တာလဲ ရွိပါတယ္၊ ဥပမာအားျဖင့္ အဂၤုလိမာလဟာ လူေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ အသက္ေတြကို သတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ မေကာင္းက်ဳိးေတြဟာ ၾကိမ္းေသကိုေပးဘို႔ ရွိေနတာပါ၊ ဒါေပမယ့္ သူဟာ ဒီဘ၀မွာပဲ အဲဒိမေကာင္းက်ဳိးေတြကို မဂ္ကုသိုလ္နဲ႔ ျဖတ္ပစ္လုိက္ႏုိင္တဲ့ အတြက္ အဲဒိ မေကာင္းမႈ အကသုိလ္ေတြဟာ သူ႕ကုိ အက်ဳိးမေပးႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေတာ့ မိမိတုိ႔ အေနနဲ႔ အလုပ္ကိုသာ ျမင္ႏိုင္ျပီးေတာ့ အဲဒိအလုပ္ရဲ႕ အက်ဳိးကိုေတာ့ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ရက္ ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာေပးမယ္ဆုိတာ မျမင္ႏုိင္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ မျမင္ႏုိင္တဲ့ အက်ဳိးေပးေတြကို အသာထားျပီး၊ ကိုယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ ျမင္ႏုိင္စြမ္းတဲ့ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြကိုပဲ ၾကိဳးစားျပီးလုပ္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ ေကာင္းက်ုိးေတြဟာ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲႏုိင္ေတာ့ပါဘူး.....
မွီျငမ္း=သျဂၤိဳလ္ ဘာသာဋီကာ -မဟာႏၶာရုံဆရာေတာ္
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤပုိ႔စ္မွာ ေဇာကို =စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ဟု၄င္း၊ ကံကို =ေကာင္း၊ မေကာင္း အလုပ္ဟု၄င္း ေရးသားထားပါသည္၊ ခၽြတ္ေခ်ာ္မွားယြင္းမႈရွိပါက စာေ၇းသူ ေရႊဘုန္းရဲ႕ တာ၀န္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေရႊဘုန္း (21.7.2012) 1:15 A.M
မရမေန ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵလည္းၾကီးမယ္၊
****************************
ဒါကိုပဲ စိတ္ထဲမွာ တစ္ခ်ိန္လုံး နွစ္ထားမယ္၊
******************************
က်ားကုတ္က်ားခဲ ၾကိဳးစားမယ္၊
***********************
က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္ ေမွ်ာ္ျမင္တတ္တဲ့ ပညာနဲ႔လည္း ျပည့္စုံမယ္
**********************************************
ဆုိရင္ မေအာင္မျမင္စရာ မရွိပါဘူး။ ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရား လမ္းညႊန္ထားတဲ့ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း တရားမ်ားပါ၊ တစ္ကယ္ မေအာင္ျမင္ေသးဘူးဆုိရင္ ဒီထဲက တစ္ခုခု ခ်ဳိ႕တဲ့ေနလုိ႔ဆုိတာ အေသခ်ာပဲေပါ့။
ကုသိုလ္၊ အကုသုိလ္ အက်ဳိးေတြဟာလည္း ဒီလုိပါပဲ၊ ျပဳလုပ္တဲ့ အေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့ အက်ဳိးေပးခ်ိန္ဆုိတာ ရွိပါတယ္၊ ခုလုပ္ ခု အက်ဳိးေပးဆုိတာေတာ့ အျမဲ ေမွ်ာ္လင့္လုိ႔ မရႏုိင္ဘူးေပါ့၊ လူေတြဟာ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္မယ္ဆုိတာကို သိထားတယ္၊ အဲဒိေတာ့ ေကာင္းတာေတြလုပ္တယ္၊ ေကာင္းက်ဳိးမေပးဘူး..ဆုိ၇င္ ငါ ေကာင္းတာလုပ္တာပဲ၊ ဘာအက်ဳိးမွ မေပးဘူး၊ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ဳိးေပးမယ္ဆုိတာ ဟုတ္ေရာ ဟုတ္ပ့ါမလား... မေကာင္းတာေတြလုပ္ေနတုန္းက ဘာမေကာင္းက်ဳိးမွ မေပးဘူး၊ ခုေကာင္းတာေတြလုပ္မွ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပးတယ္..စသည္အားျဖင့္ သဘာ၀ဓမၼကို သံသယေတြ ၀င္လာတတ္ပါတယ္၊...။
အဲဒိေတာ့ ျပန္ျပီး ဆင္ျခင္ရပါမယ္၊ လူေတြဟာ မေကာင္းတာေတြလုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္၊ သုိ႔မဟုတ္ ေကာင္းတာကို ထူးထူး ျခားျခား ဘာမွ မလုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပးေနရင္လည္း မသိမသာပဲ ေနတတ္ပါတယ္၊ သိပ္ျပီး သတိမထားမိပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ျပီဆုိရင္ေတာ့ သတိက အလုိလုိထားမိလာပါေတာ့တယ္၊ ဘာလုိ႔လညး္ဆုိေတာ့ ေကာင္းတာ လုပ္ရင္ ေကာင္းက်ဳိးေပးမယ္ဆုိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က ကပ္ပါလာတာကုိး၊ အဲဒိေတာ့ အမႈမဲ့ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ မေကာင္းက်ဳိးေပးတာကို သတိမထားမိေပမယ့္၊ ေကာင္းတာေလးေတြကို ၾကိဳးစားျပီး လုပ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ေန တဲ့ စိတ္၊ သုိ႔မဟုတ္ ေကာင္းက်ဳိးကို အ၇င္စလုိ ေတာင့္တေနတဲ့ စိတ္က သတိထားေနပါေတာ့တယ္၊ အဒိအခ်ိန္မွာ မေကာင္းက်ဳိးမ်ား ေပးျပီဆုိလုိ႔ကေတာ့ ...ဘယ္မွာလဲ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ၊ ေကာင္းက်ဳိးေပးမယ္ဆုိတာ... မေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနတုန္းကမွ ဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ ခုေကာင္းတာတြလုပ္မွ မေကာင္းတာေတြျဖစ္တယ္...စသည္အားျဖင့္ သံသယစိတ္ေတြနဲ႔ ေလာကကို နားမလည္ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္က ေကာင္းက်ဳိးကို ျဖစ္ေစျပီး၊ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္က မေကာင္းက်ဳိးကို ျဖစ္ေစတယ္ ဆုိတာေတာ့ ေခတ္ေဟာင္းနည္းနဲ႔ပဲ ေတြးေတြး ေခတ္ေပၚနည္းနည္းပဲ စမ္းသပ္၊ စမ္းသပ္ ဒါဟာ သိပ္ကို ေသခ်ာေနတဲ့ ကိစၥပါ၊ ဒါျဖင့္ ဘာေၾကာင့္ ေကာင္းတာလုပ္မွ မေကာင္းက်ဳိးေပးတာလဲဆုိရင္ ...
၁. မေကာင္းတာလုပ္ေနတုန္းမွာ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပးတာကို သတိမထားမိတတ္ဘူး၊
၂. အက်ဳိးေပးခ်ိန္ကို ေစာင့္ေနတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ကံေတြဟာ ကိုယ္ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ အခ်ိန္က်မွ အက်ဳိးေပးခြင့္သာလုိ႔ပဲ ဆုိတာ မွတ္သားရပါမယ္။
ေနာက္တစ္ခုက တစ္ကယ္ ေကာင္းက်ဳိးေပးေနတာနဲ႔ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္ေနတာနဲ႔လည္း လြဲေနတာမ်ဳိးျဖစ္တတ္ပါတယ္၊ ဥပမာေပါ့၊ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကုသိုလ္ေတြလုပ္တယ္၊ လွဴတယ္၊ တန္းတယ္၊ ပရဟိတအလုပ္ေတြလုပ္တယ္၊ အဲလုိလုပ္ေနရင္းနဲ႔ပဲ တစ္ဘက္မွာ သူရဲ႕ ကုိယ္ေရးကိုယ္တာေတြက ဆက္တုိက္က်ဆင္းလာတယ္၊ က်န္းမာေရးေသာ္၄င္း၊ စီးပြါးေရးေသာ္၄င္း ဆက္တိုက္ဆုိသလုိ က်ဆင္းလာတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ဘက္ကက်ေတာ့ သူလုပ္ေနတဲ့ အမ်ားအက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းေတြက ေအာင္ျမင္ျပီးရင္း၊ ေအာင္ျမင္ေန တယ္ဆုိပါစုိ႔...ဒါဆုိ၇င္ သူဘယ္လုိေတြးမလဲ...အေတြးမွားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ငါက သူမ်ားအတြက္သာ လုပ္ေနရတယ္၊ ငါ့အတြက္က်ေတာ့ ဘာေကာင္းက်ဳိးမွ မေပးတဲ့ အျပင္ မေကာင္းက်ဳိးေတြေတာင္ ဆက္တုိက္ေပးေနေသးတယ္၊ ဘယ္မွာလဲ ငါ့အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးက...စသည္အားျဖင့္ ေတြးမယ္ဆုိရင္ သူ႕ရဲ႕ တစ္ကယ့္ေကာင္းက်ဳိးေပးေနတာနဲ႔ သူေမွ်ာ္လင့္ေနတာက လြဲေနလုိ႔ပါ၊ သူ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ အလုပ္ေတြလုပ္တယ္၊ အဲဒိလုိ အလုပ္ေတြ လုပ္တဲ့ ေကာင္းမႈက သူ႕ကို ေကာင္းက်ဳိးေပးျပီး ၊ ေနာက္ထပ္ေနာက္ထပ္ အမ်ားအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ေကာင္းက်ဳိးျပဳေနတယ္...ဒါကို သူသတိမထားမိဘူး၊ သူ႕အတြက္ တစ္ခ်ိန္က ျပဳခဲ့တဲ့ မေကာင္းကံေတြက အက်ဳိးေပးေနတယ္ဆုိတာကိုပဲ အျပစ္ရွာျပီး ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြန႔ဲ၊ အဲဒိအလုပ္ေတြရဲ႕ အက်ဳိေပး အေပၚမွာ သံသယ ၀င္မိမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလြန္ ႏွေျမာစရာေကာင္းပါတယ္။
အဲဒိေတာ့ အက်ဳိးေပးနဲ႔ပါတ္သက္လုိ႔ သိသင့္တာေလးေတြ ေျပာျပပါမယ္၊ ေလာကမွာ လူတုိင္း သိထားသလုိေပါ့၊ ခုအပင္စုိက္ ခုအသီးစားခ်င္ရင္ေတာ့ အဲဒိအပင္ဟာ ဘုရားစိုက္တဲ့ အပင္၊ နတ္စိုက္တဲ့ အပင္ျဖစ္မွ အဲသလုိရပါလိမ့္မယ္၊ လူေတြဟာ ေကာင္းတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပဳလုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တဲ့ ေဇာ စိတ္အေပၚမူတည္ျပီး အက်ဳိးေပးေတြ ကြာျခားႏုိင္ပါတယ္၊ အဲဒိလုိ ေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာေတြလုပ္ျပီဆုိရင္ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ေဇာ ၇ ၾကိမ္ေစာတယ္လုိ႔ စာေပမွာ ျပဆုိပါတယ္၊ ေဇာ ဆုိတာေတာ့ စိတ္ရဲ႕ အရွိန္ အဟုန္လုိ႔ မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္၊ ျပဳမူေဆာင္ရြက္တဲ့ အခါမွာ ျဖစ္ပြါးတဲ့ စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ ကိုဆုိလုိတာပါ၊ အဲဒိလုိ စိတ္ရဲ႕ အရွိအဟုန္ဟာ ၇ ၾကိမ္ျဖစ္ပါတယ္၊...
အဲဒိ ၇ ၾကိမ္မွာ...
၁. ပထမဆုံးျဖစ္တဲ့ စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ဟာ ျပင္းထန္မဲ့မယ္ဆုိရင္ ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနိယကံအျဖစ္ ယခုဘ၀မွာ ခ်က္ျခင္း အက်ဳိးေပးပါတယ္။
ဒိ႒ဓမၼအက်ဳိးေပးဘုိ႕ကေတာ့ ေအာက္ပါ အခ်က္ေတြ ျပည့္စုံဘို႔လုိပါတယ္...
၁) ဘုရား ရဟႏၱာ ျဖစ္ျခင္း
၂) နိေရာဓ သမာပတ္မွ ထျပီးသား အလြန္စင္ၾကယ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ျဖစ္ျခင္း
၃) မိမိလွဴဒါန္းေသာ ပစၥည္း သန္ ့ရွင္း စင္ၾကယ္ျခင္း
၄) ပထမေဇာ ေစတနာ အားၾကီးျခင္း
၂. သတၱမ (ေနာက္ဆုံးျဖစ္တဲ့ ) စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ဟာ ထက္သန္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဥပပဇၨေ၀ဒနိယ ကံအျဖစ္နဲ႔ ဒုတိယဘ၀ကေန စျပီး အခြင့္သာတဲ့ ဘ၀ေတြမွာ အက်ဳိးေပးပါတယ္၊
၃. ဒုတိယ ျဖစ္တဲ့ စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ကေန ဆ႒မစိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္မ်ားဟာ ထက္သန္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အပရာပရိယ ေ၀
နိယကံ အျဖစ္နဲ႔ တတိယဘ၀ကေန နိဗၺာန္မရ မခ်င္း အခြင့္သာတဲ့ အခါ လုိက္လံျပီး အက်ဳိးေပးမွာပါ၊ အက်ဳိးေပးတယ္ဆုိရာ မွာ ေကာင္းက်ဳိးတင္မဟုတ္ပဲ၊ မေကာင္းက်ဳိးေပးပုံေတြဟာလညး္ ဒိအတုိင္း နညး္တူပါပဲ၊
အဲဒိလုိ နည္းေတြနဲ႔ အက်ဳိးေပးခြင့္မသာလွ်င္ေသာ္၄င္း၊ မဂ္ကုသိုလ္နဲ႔ ျဖတ္လုိက္လွ်င္ေသာ္၄င္း အဲဒိျပဳခဲ့တဲ့ ကံေတြဟာ အေဟာသိကံ အေနနဲ႔ လုံး၀ အက်ဳိးမေပးေတာ့တာလဲ ရွိပါတယ္၊ ဥပမာအားျဖင့္ အဂၤုလိမာလဟာ လူေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ အသက္ေတြကို သတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ မေကာင္းက်ဳိးေတြဟာ ၾကိမ္းေသကိုေပးဘို႔ ရွိေနတာပါ၊ ဒါေပမယ့္ သူဟာ ဒီဘ၀မွာပဲ အဲဒိမေကာင္းက်ဳိးေတြကို မဂ္ကုသိုလ္နဲ႔ ျဖတ္ပစ္လုိက္ႏုိင္တဲ့ အတြက္ အဲဒိ မေကာင္းမႈ အကသုိလ္ေတြဟာ သူ႕ကုိ အက်ဳိးမေပးႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေတာ့ မိမိတုိ႔ အေနနဲ႔ အလုပ္ကိုသာ ျမင္ႏိုင္ျပီးေတာ့ အဲဒိအလုပ္ရဲ႕ အက်ဳိးကိုေတာ့ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ရက္ ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာေပးမယ္ဆုိတာ မျမင္ႏုိင္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ မျမင္ႏုိင္တဲ့ အက်ဳိးေပးေတြကို အသာထားျပီး၊ ကိုယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ ျမင္ႏုိင္စြမ္းတဲ့ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြကိုပဲ ၾကိဳးစားျပီးလုပ္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ ေကာင္းက်ုိးေတြဟာ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲႏုိင္ေတာ့ပါဘူး.....
မွီျငမ္း=သျဂၤိဳလ္ ဘာသာဋီကာ -မဟာႏၶာရုံဆရာေတာ္
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤပုိ႔စ္မွာ ေဇာကို =စိတ္ရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ဟု၄င္း၊ ကံကို =ေကာင္း၊ မေကာင္း အလုပ္ဟု၄င္း ေရးသားထားပါသည္၊ ခၽြတ္ေခ်ာ္မွားယြင္းမႈရွိပါက စာေ၇းသူ ေရႊဘုန္းရဲ႕ တာ၀န္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေရႊဘုန္း (21.7.2012) 1:15 A.M
တစ္ကယ့္ပို႕စ္ေကာင္းေလး တစ္ပုဒ္ပါပဲ ဘုန္းဘုန္းေရ..
ReplyDeleteတပည့္ေတာ္လဲ ၾကိဳးစားေနတယ္...ၿဖစ္ခ်င္တာေတြ ၿဖစ္လာဖို႕ေလ..:):)